26 May 2016

Having an affair / 波平の浮気

Last night Namihei was chasing my mum. Well, I think something happened while I was out. My mum was at home and I'm sure she looked after Namihei well enough.
Once Namihei was out of her cage, she kept following my mum and she ignored my calling!
Now I can think of something on the reason. Namihei might be fed up with me, because I always try to take photos of her. Actually, she tends to avoid my camera. Once she knows I'm trying to take a photo of her, she often comes to my camera so that I cannot take photos. I'll try to have enough time to play with her before taking photos from now on!

昨晩の波平は、私の母親を追いかけまわしていました。きっと私が仕事している日中に何かあったんでしょうねぇ。母親は家にいて、おそらくなみちゃんの相手をしていたと思うので。
なみちゃんをケージから出すと、すぐに母親のもとに向かっていきました。私が呼んでも無視して、追いかけまわしてたんですよね。
今思えば、なんでこうなったか考えられることがあるんです。なみちゃん、もしかしたら私にうんざりしているかもしれません。というのも、いつも写真を撮ろうとばかりしているので。じつは、最近写真を撮ろうとすると、カメラを避けるようになってるんです。カメラを向けたことに気づくと、カメラに向かってきて、撮らせないようにするんですよね。これからは、写真を撮る前にちゃんとなみちゃんと十分遊ぶように心がけます!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment