5 May 2016

Up! / 上へ!

A couple of months ago I put a swing near the curtain rail in my room, as I thought Namihei would want to play on it. You know, budgies love going up. But Namihei wasn't interested in the swing at all. Besides she didn't try to climb on the curtain at all.
Last night something changed. She suddenly stuck to the curtain like Spider-Man and then went on the swing!
I'm so glad to see that, as she always refused to go on the swing when I tried to let her.
Now I know that I should be patient and wait until Namihei will get used to something new, as it may take time.

 数か月前に波平が遊べるようにと、部屋のカーテンレール付近にブランコを設置しました。インコって、上に行くのが好きですもんね。でも、なみちゃんは興味がなかったらしく、ブランコに近寄ることも、カーテンによじ登ることもなかったんです。
昨晩、変化がありました。突然、なみちゃんがスパイダーマンのようにカーテンの上をよじ登り始めたんです!そして、ブランコにちょこんと乗りました!
じつは、何度かなみちゃんを無理やりブランコに近づけて逃げられたことがあったので(笑)、これを見たときは本当にうれしかったです。
これからは、もっと忍耐強く待ったほうが良いということですね。なみちゃんは、新しいものに慣れるのに時間がかかるかもしれませんからね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment