24 May 2016

I need you! / 波平の必要な存在。

I know Namihei needs me. These days she always looks for me when I'm not around her. When she knows where I am, she even comes to me!
This is why I have to be more careful now. Since she shows up suddenly, sometimes she bumps against me (my face, hands, and shoulders). I don't want her to get hurt by me, so I must be aware of her presence.
By the way, even she needs me, it doesn't mean that she always listens to me. She tends to ignore my warning and does whatever she wants. Oh well, I wish I could teach her not to bite me anymore!

波平は私のことを必要としているんです。最近、私がそばにいないことがわかると、すぐに捜索を開始するんですよね。どこにいるかわかれば、呼びに飛んできます。
だからこそ、もっと気をつけていなくちゃいけないんです。なみちゃんは突然現れるので、私とぶつかっちゃうことがあるんです。顔とか手とか肩とか。私のせいでなみちゃんに怪我してほしくないので、なみちゃんの存在にはしっかり注意を払わないといけませんね。
なみちゃんは私を必要としてはいますが、それって私の言うことを聞いてくれるというわけではありません。私の注意なんてほとんど無視して、やりたいようにやってます。なみちゃんにせめて噛むのをやめてもらえるように教えられたらいいんですけど!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment