9 May 2016

Checkup / 健康診断

Yesterday I took Namihei to the vet for checkup. No worries, everything was fine! I just wanted to make sure she was alright. Since she started eating pellets, the colour of her poo has changed and it's kind of bright green now.
Then I noticed that her poo was watery. You know, Namihei is still facing moulting period and it must consume her energy a lot. So she can fall sick easily during the period.
Anyway, nothing was wrong and she met her favourite vet and nurse!
I myself have to have checkup next month, so what I have to do is try to lose weight as much as possible...

昨日は波平を連れて、小鳥病院へ行ってきました。そのうと便検査をしましたが、問題ありませんでした。
ペレットを食べ始めて以来、フンの色があかるい緑色に変わったんですよね。
さらに、なんだか水っぽいフンになっているので、念のためと思い、病院へ行ったわけです。
獣医さんもおっしゃっていましたが、長く換羽が続いていると、体調を崩しやすくなるので、気をつけなければいけないですね。とりあえず、昨日はなみちゃんのお気に入りの獣医さんと看護師さんだったから、すべて良しとしましょう!
私も来月、健康診断があります。やるべきことは、少しでも体重を減らしておくこと、でしょうか(笑)。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment