25 May 2016

A perfect day / パーフェクトな1日

Yesterday I took a day off and stayed at home with Namihei. Well, I believe it was a perfect day for her. In the morning she enjoyed the sunshine in the garden. And then she spent most of her time in my room.
She played on her own, but once she knew I wasn't paying attention to her, she always came to me. So it's not easy to read a book while she is around me!
She also understands when I get angry with her. She usually comes to me without saying anything and tries to look nice. She doesn't say "sorry", but I somehow feel she is saying sorry and of course, accept her apology!

昨日は休暇を取っていたので、波平と家で過ごしました。なみちゃんにとっては、パーフェクトな1日ですよね。朝は庭で日光浴を楽しみ、その後はほとんど私の部屋で遊んでました。
ひとり遊びするんですけど、私が他のことに集中していると、すぐにやってきます。だから、なみちゃんが周りにいるときに読書は難しいですね。
それから、なみちゃんは私が怒ってるときは、ちゃんと怒られてるとわかってるようなんです。だいたい、無言で近づいてきて、甘えた目つきですりすりしてくるんですよ。「ごめんね」と言うことはありませんが、なんとなくなみちゃんが謝ろうとしているのは理解できます。だからもちろん、許してあげますよ!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment