20 May 2016

Free rider, Namihei / ただ乗り、波平。

Namihei enjoys her life with a free mind and I must say she is also a free rider. She is a budgie, which means she can fly!
When I want her to go home in the morning, she uses this ability well and always escapes from me. Cheeky budgies, she is!
She is, however, usually lazy, I suppose. When she goes back to my room from the living room, she just stays on my shoulder, not flies back on her own. Actually, even in my room, she is apt to use me as a taxi. Well, I'm not her taxi, or horse!

波平は、自由な気持ちで人生を謳歌していると思いますが、同時に、ただ乗りするずうずうしいヤツでもあるんです。インコなんだから、飛べますよね?
朝、ケージに戻そうとすると、この飛ぶという能力をフル活用して、逃げ回るんですよね。生意気ですよ、なみちゃん!
でも、普段は怠けものなんです。だって、リビングから部屋に戻るとき、飛んで戻る代わりに、私の肩にちょこんと乗ってるわけです。部屋の中のちょっとした移動でさえ、まるで私をタクシー代わりのように利用するんです。なみちゃん、私はタクシーでも、ウマでもありませんからね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment