4 May 2016

Namihei fell down from a perch. / 波平、止まり木から落ちる。

Sometimes I don't know what  Namihei wants to do, but I can tell you one thing. She definitely has got a good sense of humour. Yesterday she had plenty of time outside and I'm sure she enjoyed playing or destroying my stuff!
She loves trying to go further into somewhere narrow and obviously it won't fit her at all. Yet, she never gives up!
By the way, she fell down from a perch yesterday. She was into grooming herself and in a good mood. Then she lost her balance and fell down. I know it's rude, but I couldn't stop laughing at her. I'm sure she did notice it, so she pretended to be okay and behaved like nothing had happened. Poor Namihei!

たまに、波平が何をしたいのかわからないことがありますが、言えることは、なみちゃんにはユーモアセンスがあるということ。昨日は放鳥時間がたっぷりあったので、外で遊んだり私のものを破壊するのを楽しんだはずです。
なみちゃんって、絶対入れないような狭い所に行くのが好きなんですよね。入らないのに、あきらめない(笑)。
そういえば、昨日なみちゃんが止まり木から落ちたんです!とってもご機嫌な感じで羽繕いに没頭してたんですけど、バランスを崩してそのまま落ちました。申し訳ないけど、笑いが止まらず、それに気づいたなみちゃんは、大丈夫なふり、そして何事もなかったかのように振る舞っていました。かわいそうななみちゃん!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment