17 May 2016

Moulting, moulting, and moulting / ひたすら換羽。

I thought it was time that Namihei would finish her moulting period and apparently I was wrong.
I noticed that she had got lots of pinfeathers on her face. Well, if I remember correctly, it happened this March and then finished! How did it happen again?! How long will it last?!
So far she looks fine and enjoys playing in my room though. Oh, last night she was frightened at splashing sound in the living room and tried to come to me. Erm... she bumped against my forehead. It was painful for both of us!

 波平はもうすぐ換羽を終えると思っていたのですが、どうやら間違っていたようです。なみちゃんの顔が、またツンツンしてるんですよ。記憶が正しければ、たしか3月に顔ツンツンが始まって、すでに終わっていたはず。どうしてまた始まったんでしょうか?いったい、いつまで続くんでしょうか?それでも、なみちゃんは元気そうに見えるし、部屋でも楽しそうに遊んでいます。
そういえば、昨晩リビングで水の音がして、びっくりしたなみちゃんが私のところに飛んでこようとしたときのこと。パニックだったのか、おでこに激突されました。なみちゃんも痛かったと思いますが、私もかなり痛かったです…。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment