3 May 2016

Just a normal day / 普通の日

Last night I came back from work quite early so I had enough time with Namihei after supper.
Well, it wasn't a special day and we just did usual things though. I let her out from her cage and gave her some seeds. Then I cleaned her cage and kept taking photos of her for a while. Hmm... I saw the sign that she wanted to take a bath, so I prepared a bath for her. Yes, she did enjoy bathing for a while!
I left her in my room and went to the living room for snacking. I know she was calling me, but ignored it. She knows what she has to do, of course. She flew to me in the living room and landed on my head. Then we both went back to my room and it was time to go to bed. She won't argue with me when she has a good time outside!
Well, this is how we spend time together. Yes, I know it's nothing special, but it's always important to be together.

昨日は仕事からわりと早く帰宅できたので、夕食後に波平と過ごす時間が十分ありました。
特別なこともなく、いつものように過ごしたわけですが。まずはなみちゃんをケージから出して、シードを少しあげる。それからケージをちょっと掃除して、なみちゃんの撮影タイム。水浴びしたいサインが出たので、水浴びの準備をすると、ジャブジャブ楽しそうに浴びていました。
そして、なみちゃんを部屋に残し、私はリビングでつまみ食い(笑)。呼ばれているのはわかっていたのですが、無視し続けると、どうすればいいのかわかっているなみちゃん。飛んできて私の頭の上に着陸してました。一緒に部屋に戻ると、もうそろそろ寝る時間。ちゃんと楽しい時間を過ごせば、ケージに戻るのだって嫌がらないんですよね。
こうして一緒に時間を過ごすのですが、特に変わったことはしていません。でも、やっぱり一緒にいるのって大事ですよね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment