1 Jun 2016

Hide and Seek / かくれんぼ

I was off yesterday and stayed at home all day long. Actually, I was really exhausted and didn't want to do anything. I let Namihei enjoy sunshine in the garden in the morning and then allowed her play in my room. I played with her for a while, but felt so tired and took a nap in the end. It was funny that she also took a nap while I was sleeping. When I woke up, she also woke up and came to me! After that we played hide and seek. She was seeking me seriously when I called her while hiding well. Poor Namihei, but it's nice to know she needs me desperately!

 昨日は有休を取っていたので、1日家で過ごしました。疲れていたので、何もしたくなかったんですよね。朝、庭で波平に日光浴をさせて、それからは部屋で遊ばせていました。しばらく一緒に遊んでいたのですが、疲れが限界に達し、昼寝をしてしまう始末。おもしろいのが、私が昼寝をすると、なみちゃんもマネして寝てるんですよ。起きると、なみちゃんも起きて、私のところに飛んできました。それからは、かくれんぼをして遊びましたよ。隠れてなみちゃんを呼ぶと、なみちゃんが必死に私を探しているではありませんか!ちょっとかわいそうになりましたけど、やっぱり必要とされているって実感できるのはいいですね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment