13 Jun 2016

It's a difficult time. / 難しいとき。

Once the moulting period is gone, we face another problem. If Namihei is a wild budgie, I'm sure it's time for mating. That's why she is so aggressive right now, I guess. She has gained some weight and she may prepare for having babies.
Well, she often comes to me for attack, especially when I use a computer keyboard. She follows my fingers and bites them a lot.
I know it's not good, but I sometimes shout at her. Well, it seems that she doesn't care though! What I want her to do is calm herself down and be gentle with me!

 換羽時期が終わると、また新たな問題が生じます。波平が野生のインコだったら、ちょうど繁殖の時期なんでしょうね。だから、今はかなり気が立っていて、体重が増えたりするのも、もしかしたら産卵の準備という意味があるのかもしれません。
なみちゃん、よく私のところに攻撃にきます。特に、パソコンのキーボードを使用している時は、指を追いかけてきて、がぶっときます。これ、かなり痛いんですよ。
良くないとはわかっているものの、なみちゃんに怒鳴って叱ってしまうことも。でも、動じていないようなんですが…。なみちゃん、もう少し落ち着いてほしいのと、あとは私に優しくしてほしいです!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment