15 Jun 2016

Never give up / あきらめない。

Namihei enjoyed playing in my room tonight and now she is eating her meal before sleeping.
Since Namihei often comes to me when I try to take a photo of her, I did avoid her by moving around. At first she looked confused why she couldn't reach my shoulder and then tried to fly to me. And then I avoided her again. It was like a game and it was very interesting to watch her. I know it's a bit mean, but she also enjoyed the game! No worries, in the end I allowed her to stay on my shoulder and we did have a happy ending.
Well, Namihei didn't give up coming to my shoulder. It was as if she was chasing her seeds. Good night, Namihei!

今夜も波平は部屋で楽しく遊び、今ちょうど寝る前の腹ごしらえ中です。
最近、写真を撮ろうとするとすぐ私の方へ来てしまうので、動き回ってなみちゃんをかわしてみました(笑)。最初はなんで肩に止まらせてもらえないんだろうと困惑の表情でしたが、すぐにまた飛んで来ようとするので、私もまたかわす。なんだかゲームをしているみたいで、なみちゃんを観察するのもおもしろかったです。ちょっと意地悪ですが、なみちゃんも結構楽しんでいたはずです!もちろん、最後にはちゃんと肩にも止まらせてあげて、ふたり仲良くハッピーエンドを迎えているのでご安心を。
なみちゃん、なかなかあきらめないんですよね。まるで、ごはんであるシードを追いかけている時のようでした。おやすみ、なみちゃん!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment