10 Jun 2016

I know where to go. / 波平の行く場所

Namihei always knows how to express her feeling somehow. Well, I'm happy to see her when she looks happy or is in a good mood. But I tend to notice when she is in a bad mood, unfortunately. Yes, I can tell when she is angry!
When she wants to tell me "leave me alone", she goes to the top of the air conditioner in my room. This is because she knows I cannot reach her there. It's a bit funny though. She still stares at me from there, so I think she wants to check what I am doing. Of course, she comes back when I start preparing her meal. That's why she can't ignore me completely!

波平は自分の気持ちの伝え方をちゃんとわかっています。なみちゃんが幸せそうにしていたり、機嫌が良いと、私も幸せです。でも、だいたい気づいてしまうのが、なみちゃんがご機嫌ななめのときなんですよね。すごく怒ってるのがよくわかるんですよ!
もう、放っておいて、と言いたい場合には、部屋にあるエアコンの上に行くことが多いです。ここだったら、私でも届かないということをわかっているんでしょうね。でも、ちょっと笑えるのが、上から私のことをじっと見てるんですよ。たぶん、私が何をしているのかチェックしてるんです。そして、なみちゃんのごはんを準備し始めれば、もちろん戻ってきますよ。だから私のことを完全ムシできないんですよね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment