11 Jun 2016

Namihei's Room / 波平の部屋

It was a sunny day today and I cleaned up Namihei's cage and she also enjoyed the sunshine outside for a while. Oh, she refused to take a bath!
Well, I was wondering where was her house. If I have to be specific, her cage is her house, I suppose. Today I felt that she must think my room is her entire property. When I let her out from her cage in the living room, she tried to go back to my room. Since it was dark, she came back to the living room though. Then I turned on the light in my room, she dashed to the room! She got relaxed in my room and behaved as the owner of the room!

 今日は良いお天気だったので、波平のケージを掃除して、それからなみちゃんにもしばらく外で日光浴を楽しんでもらいました。水浴びは拒否されましたけど!
ふと思ったこと。それは、なみちゃんのお家はどこか、ということ。明確にするとすれば、ケージがなみちゃんのお家ということですよね。今日、なみちゃんは私の部屋が自分のテリトリーだと信じ込んでいるんじゃないかと思ったわけです。リビングでなみちゃんを放鳥すると、すぐに私の部屋に向かおうとしたのですが、暗かったので戻ってきました。部屋の電気をつけてあげると、猛ダッシュで部屋に向かうではありませんか!部屋でくつろぎ、そしてまるで部屋の主であるかのように振る舞っているなみちゃんでした。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment