24 Jun 2016

Sleep well, Namihei / ぐっすりお眠り、波平。

I've heard that budgies don't sleep deeply, because they always have to protect themselves from their enemies.
Well, it seems Namihei is the exception.
Since we share my room, I always put a cover over her cage when I let her sleep. I'm always curious about how she sleeps. I know it's rude, but I peeped into her cage a couple of times last night.
Guess what, she was sleeping completely and didn't notice me peeping! She was sleeping peacefully on a swing in the cage and it was so cute. It means she feels safe in my room.

インコは熟睡しないという話を聞いたことがあります。寝ている間も敵から身を守らなければいけないからですね。
でも、波平は例外のようです。
私たちは部屋を共同で使用しているので、なみちゃんが寝る時にはケージにおやすみカバーをかけてあげます。なみちゃんがどんな風に眠っているのか、いつも気になるんですよね。昨晩、失礼ながら、数回覗いてしまいました(笑)。
なんと、なみちゃんは熟睡しているではありませんか!ブランコに揺られて、しっかり目をつぶって眠ってるんです。私が覗いていることにも気づいてないんですよ。なんだかとってもかわいらしく見えました。ということは、なみちゃんは私の部屋では安心だと思っているわけですね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment