3 Jun 2016

How to tame Namihei / 波平の取り扱い方法

Namihei is a difficult budgie. When I call her, she will come to me only if she is in a good mood. When I put my hand close to her, she usually escapes.
Then if I pretend to ignore her, she will notice something wrong and comes to me!
So, it seems that she doesn't want to be chased. Should I be patient to wait until she comes to me? Do I have to butter her up always? I'm still not sure how to win her trust.
At least she accepts me to live together, I believe. So let's wait for a bit to see how she treats me.

波平は気難し屋のインコです。機嫌が良ければ、呼びかけに応えて私のところにやってきます。手を近づけると、たいていは逃げられます。
でも、なみちゃんのことを無視しているように装うと、何かがおかしいと気づくのか、私のところに来てくれます。
ということは、なみちゃんはグイグイと追いかけられるのが嫌なタイプでしょうか。なみちゃんが来てくれるまで、私はただ耐えれば良いのでしょうか?いつもなみちゃんのご機嫌を取っていればいいのでしょうか?なみちゃんの信頼を得るにはどうしたらいいのか、いまだよくわかりません。
ただ、なみちゃんにとって私は一緒に暮らしてもいいよと思われている存在であることは間違いないはずです。だから、なみちゃんが私をどうあしらうのか、もう少し長い目で見てみたいと思います。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment