18 Jun 2016

Namihei is a bit tired. / 波平はお疲れ気味。

It was a sunny day here in Tokyo. I cleaned up Namihei's cage in the morning while letting her play in my room. Then I encouraged her to take a bath! She was reluctant at first, but started splashing water on her in the end. After that, of course, I let her enjoy sunshine for a while.
I went out in the daytime, so I'm not sure how she spent her rest of the day. But I can say she must be tired. After supper I let her get out of her cage, but she started taking a nap. Well, Namihei, I'm sure you'll have a good sleep tonight!

東京は晴天に恵まれた1日で、私は朝から波平のケージのお掃除。その間、なみちゃんは私の部屋で遊んで過ごしてました。それから、なみちゃんに水浴びをするよう促したのですが、嫌がる波平。最終的には、パシャパシャ水浴びを始めましたけど。もちろんこの後は、外で日向ぼっこです。
日中、私は外出していたので、なみちゃんがどのように過ごしていたのかはわかりません。でもひとつ言えることは、お疲れのようです。夕食後、放鳥したのですが、なみちゃんはすぐに居眠りを始めました。なみちゃん、今夜はきっとよく眠れますね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment