20 Jun 2016

Namihei is ready to attack me. / 波平、攻撃態勢OK。

These days Namihei always tries to attack me and she wants to bite my fingers. So I've got many bite marks on my fingers. Well, my colleagues felt sorry for me when they saw the cuts!
I have no idea what is the problem with her though. Today she even attacked my face! She dashed herself against me and it was quite painful.
By the way, she knows how to escape from me too. When she notices something is wrong, she just goes to the top of the door, or the top of the air conditioner. She knows I cannot reach those places. Hmm... I need to talk to her seriously.

このところ、波平はいつも私を攻撃しようとし、私の指を噛むのが大好きなんですよね。だから、私の指はなみちゃんの噛み痕だらけ。この傷だらけの指を見た同僚たちも、私に同情するほどです。
いったい何が問題なのかわかりませんが、今日なんて、顔に体当たりまでされましたからね。これ、結構痛かったんですよ。
ところで、なみちゃんは逃げることも学んでいます。何か問題があると、すっとドアの上や、エアコンの上に行ってしまうんです。こういう場所だと、私が届かないということをちゃんとわかってるんですよ。ちょっと、なみちゃんと真剣に話をしないといけませんね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment