22 Jun 2016

Namihei's Droppings / 波平のフン

I played with Namihei a lot today. We kept moving between my room and the living room.
I'm always happy when Namihei follows me. When she notices that I'm leaving, she always comes to me. She sometimes goes to my mum, but it's obvious that she gives the highest priority to me.
After Namihei got back to her cage, I noticed that there were her droppings everywhere. This reminds me of the fairy tale, "Hansel and Gretel". Well, did she need milestones to go back to my room safely?! I don't think so, as she often uses me as her free taxi.

今日は波平とたくさん遊びました。私の部屋とリビングをふたりで行ったり来たり。
なみちゃんが私についてくるのって、本当にうれしいです。私がどこか行こうとするのに気づくと、私のところに来るなみちゃん。母のところにも行きますが、やっぱり最優先すべき相手は私だと思ってるようです。
なみちゃんがケージに戻ってから、あちこちになみちゃんの落し物、フンがあることに気づきました。それがまるで、グリム童話のヘンゼルとグレーテルを思わせるわけです。私の部屋に迷わず戻れるように、道しるべが必要だったのでしょうか。いいえ、そんなわけありません。だって、なみちゃんはよく、私のことを無料タクシーのように利用しますからね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment