7 Jun 2016

This is how Namihei spends her day / 波平の1日の過ごし方


I've put a slide show of Namihei in the yesterday's entry and today let me put a short film! Yes, it's moving. ha ha
I sometimes shoot video of Namihei with my iPhone and to be honest, it's difficult to shoot a good one. So I decided to put some of them together so that it may look better! What do you think? At least this video tells you how Namihei spends her day, I suppose.
Well, I must talk about Namihei too. I must say she is pretty smart. When she knows my mum is off and will stay at home, she ignores me and sticks to her! Yes, she knows which side she should take.
Anyway, please don't forget who is the boss!

昨日のブログ記事に即席の波平スライドショーを載せましたが、今回はショートフィルムということで、動画をアップしてみました。
iPhoneでたまに動画も撮るのですが、正直なところうまく撮れなくて、ボツ作品がかなりストックされています。そこで、そんなボツ作品も編集してまとめたら何とかなるんじゃないかと、また作ってみました。素晴らしい作品とは言えませんが、少なくとも波平の1日の様子をお伝えできるんじゃないかと思います。
さて、なみちゃんはといえば、かなり賢いんですよ。なみちゃん、母が仕事休みで家にいることがわかった途端、私のことはムシで、母にくっついて離れないんです。どうやら、どちら側につけばいいのか、ちゃんと場合分けができる様子。
でも、まあ誰が一番エライのかは、ちゃんと覚えておいてくださいよ!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment