17 Jun 2016

Scary Noise / 怖い音

Namihei always gets panics when she hears noises which she doesn't recognise. She will be in trouble in my room, even the noise happens in the living room.
Tonight she got panics and kept flying in my room when she heard my mum closing curtains in the living room. I hit herself against the wall, so I really hope she will be okay.
Well, she also doesn't like the vacuum cleaner noise, though she is okay when I use a handy one in my room. Perhaps because she grew up with hearing the noise in my room, so she gets used to it.
Anyway, I asked my mum to close the curtains gently and try not to make noise from next time!

波平は、聞き慣れない音を聞くと、パニックになります。たとえ、なみちゃんが私の部屋にいて、その見知らぬ音がリビングで発生していてもです。
今夜の出来事は、母がリビングでカーテンを閉めている音を聞いて、なみちゃんが私の部屋でパニックになり、部屋中を飛び回っていたというもの。壁にもぶつかっていたので、大丈夫かどうか心配です。
なみちゃんが嫌いな音に、掃除機があります。でも、私が部屋で使っているハンディタイプのものは大丈夫なんですよね。きっと、小さいころからこの音を聞いて私の部屋で育ったからでしょうか。
とりあえず、母には今後はなるべく音をたてないように、カーテンはゆっくり優しく閉めるようにお願いしました!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment