16 Jun 2016

Namihei needs a rest. / 波平も休息が必要。

Today I was off and took an annual health check-up. I decided to lose weight last year when I took the check-up, but I must admit that I failed. This is why I can't be so strict with Namihei.
I came back early and let Namihei out of her cage. It was unusual for her to have such an opportunity in the daytime. What did she do? She was just napping in my room! Perhaps she always have a rest whilst waiting for me, because she knows she needs lots of energy when I come back.
Well, she is very active and tries to bite my fingers now!

今日は健康診断受診のため、私は仕事はお休み。昨年の検診の際、ダイエットを決意したにも関わらず、結果は変わらず…。そんなわけで、波平にも厳しくなれない飼い主でした。
今日は帰ってきて、早めになみちゃんを放鳥させました。平日のこんな早い時間にケージから出られるなんて、めったにないです。そんな機会を得たなみちゃんが何をしていたかというと、部屋で昼寝。きっと、この時間は私を待ちながらお休みしているんでしょうねぇ。だって、私が帰宅したらたくさん遊べるようにエネルギーが必要ですもんね。
ちなみに今は、よく動き回り、私の指も攻撃対象になっています!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment