30 Jun 2016

Diarrhea / 下痢

I took Namihei to the vet today, as I worried about her diarrhea. Her poo has been sloppy for a while and I wanted to make sure she would be alright.
According to the test, her poo is normal and it's nothing about germs. But some undigested stuff was found in her poo, so just in case, the vet prescribed antiflatulent for Namihei.
I hope she will be okay completely soon!
Well, I was told that I should keep an eye on her, because Namihei may pick up something and eat it while she is out of her cage. It can cause diarrhea.


今日、波平を病院へ連れていきました。どうも下痢をしているようだったので。ここ数日、なみちゃんのフンが水っぽい気がして、心配だったんですよね。
フン検査によると、なみちゃんのフンに異常はないそうで、ただ未消化物が少しあるとのこと。そんなわけで、念のため整腸剤を処方してもらいました。
はやく元気に(元気なのですが)なってくれますように。それから、放鳥中はなみちゃんから目を離さないようにと注意を受けました。拾い食いなどをして、それが原因で下痢になったりするそうです。気をつけます!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment